Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Ogos 25, 2010

Skim Cepat Kaya 3

ramai fikir nak kaya di dunia aje. maka sanggup lakukan apa saja. termasuklah tikam belakang. yg penting bagi mereka, mereka kaya, organisasi lingkup tak apa.

tadi saya bagi tugasan ke3 utk perakaunan. tajuknya berkaitan salahguna kuasa/harta dlm organisasi sukan dan rekreasi. seorang pelajar cepat menyebut rasuah. dan ada bertanya adakah pengalaman beliau berniaga dgn sumbangan diberikan kpd persatuan pelanggannya sbg rasuah. hmmm...agak2 anda?

yang kaya adalah kerana rezekinya dah ditentukan utk kaya. walau pun orang tersebut menipu, mencuri, pecah amanah, buat tuntutan palsu, hasil drpd plagiarisma, dsbnya. maka penerima kekayaan yg tidak betul tidak nampak atau buat2 tidak nampak kekayaannya bukan rezeki yg halal. maka ada yg adakan sck kononnya utk membantu.

ada kawan yg bgtau saya bhw beliau berterima kasih kpd saya krn setelah mendengar penjelasan saya, beliau tidak jadi ikuti sck tersebut. yg lain2, bolehkah anda hadir ke ipd berdekatan utk membantu siasatan? pihak pdrm hanya ingin menemuduga anda shj. jangan risau, kalau bersalah shj akan ditahan semalaman.

ada menggunakan jawatan sbg satu cara utk mempromosikan scknya. akan ada yg terdorong dgn cadangan2 oleh seorang pensyarah di ipt. lagi2lah jika pelopor sck memegang jawatan yg tinggi. takpe, kalau sekarang tak kena, insyaallah di akhirat.

Tiada ulasan: