Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Ogos 30, 2010

RM500 utk Raya 1431h

alhamdulillah, pada rabu lepas penjawat awam menerima imbuhan rm500 drpd gred 1 ke gred 54. saya termasuklah sama. rm500 itu besar nilainya kpd saya. saya bukan tergolong drpd mereka yg memperolehi rm500 sehari (setakat ini). doa2kan lah hasrat saya tercapai.

pada hari tersebut saya menyokong imbuhan rm500 kpd kakitangan koperasi. ianya adalah imbuhan tahunan yg biasa diberi oleh koperasi. tapi mereka perlu ingat bhw imbuhan sepatutnya ganjaran utk bekerja dgn lebih produktif. jika imbuhan tidak meningkatkan keuntungan kpd koperasi, maka kemungkinan ianya adalah imbuhan terakhir. dan kemungkinan akan ada pengurangan gaji bulanan jika produktiviti kurang.

apa nak buat dgn rm500 tu? mungkin ada yg bercadang utk guna menghiaskan rumah. ada yg mungkin gunakan utk hiaskan diri. jika balik ke kampung, rm500 boleh menampung duit minyak pergi dan balik ke kampung dan pusing2 di kampung. saya tak pasti lagi nak buat apa. sebaik2nya dpt digunakan utk kesejahteraan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: