Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Ogos 29, 2010

Komunikasi dan Kekayaan

tadi saya mempunyai luliah dan seminar selama 5jam. 3jam kuliah dan 2jam seminar di fsr. hampir kesemua pelajar hadir walaupun hari ahad.

saya sampai utk kuliah pd jam 11pagi. saya andaikan bhw kuliah drpd jam 11 pagi sehingga 2ptg. pada jam 12tgh saya dimaklumkan bhw beberapa pelajar ada kuliah gantian pada jam 1tgh. dan saya juga dimaklumkan bhw kuliah saya sepatutnya drpd jam 10pgi hingga 1tgh. saya tanya kpd pelajar2 knp tiada yg ingatkan saya. maka kesan komunikasi tidak tepat - salah maklumat atau tiada maklumat adalah besar. ianya boleh membuat pihak yg terlibat tidak selesa.

alhamdulillah, kuliah pelajar yg sepatutnya pada jam 1tgh telah ditangguh. maka saya dapat pastikan kuliah saya selama 3jam sbgmana sepatutnya. komunikasi boleh menjadikan kita kaya atau sebaliknya. melalui telefon,kita menjimatkan masa dan wang ringgit kerana tidak perlu pergi sendiri utk sampaikan maklumat. duit minyak, tol, parking dan jika masa boleh dinilai dlm rm, memang komunikasi yg ada sekarang ada kaitan dgn kekayaan.

Tiada ulasan: