Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 20, 2010

Dilema Hadiah

seorang kawan dlm dilema tentang hadiah. apakah yg boleh dihdiahkan kpd seorang yg secara umumnya pada pandangan kawan saya mempunyai segalanya. dan 'hint' oleh bakal penerima hadiah adalah adakah kawan saya tu pasti bahawa beliau mempunyai segalanya.

seorang bekas pelajar saya semalam menyampaikan kad jemputan ke majlis perkahwinannya. dan pesan beliau 'saya nak microwave cebad'. jawab saya 'saya hantar melalui facebook'. dlm surat khabar hari ini (semalam?) ada menyatakan bahawa pengantin baru tidak perlu lebih drpd 1periuk nasi elektrik, 1 seterika, 1 dapur, dsbnya.

saya memang menghadapi utk memberi hadiah kpd yg patut terima hadiah drpd saya. saya pernah hadiahkan buku kpd seorang kawan sempena majlis perkahwinannya. saya selalunya tidak tahu berapakah nilai utk diisi dlm sampul surat kpd pengantin jika tidak membeli hadiah. senang jika dikongsi pembelian hadiah atau ada panduan umum utk pemberian tunai kpd pengantin.

memang membeli hadiah adalah satu dilema. bukan kpd kawan saya dan juga saya. ramai menghadapinya. mungkin bagi delima ajelah. kalau tak mampu,bagi buah delima.

Tiada ulasan: