Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Ogos 30, 2010

Terserlah Kesungguhan Kita

tadi satu lagi grup buat pembentangan sps550. lepas ni tinggal 2grup shj. grup tadi bentangkan tajuk terapi tingkahlaku.

semasa pembentangan dpt saya nilai persediaan dilakukan pelajar. ada yg hanya gunakan teks shj utk rujukan. ada yg baca bulat2. ada yg berusaha lebih dan merujuk selain drpd teks. maka pembentangan mereka ini lebih berisi dan menarik kpd saya. mereka juga dpt mengaitkan kaunseling dgn sukan. sesuailah dgn kursus kaunseling sukan.

bagi saya mereka yg duduk di bahagian depan kelas adalah mereka yg berminat utk meningkatkan ilmu mereka. kemungkinan mereka yg duduk di belakang kurang sedikit berminat utk belajar. betul ke?

kebiasaan, beberapa pelajar yg sama mengambil bahagian dlm perbincangan dlm kelas. mereka ini selalunya berminat dgn kursus. dan mereka ini selalunya bersedia sebelum kuliah dgn membaca topik2 berkaitan utk kuliah. dan mereka juga akan membuat 'revision' selepas kuliah. dan tadi juga seorang pelajar diantara pelajar cemerlang berjumpa dgn saya utk menghantar tugasan yg saya baru berikan semalam. ini bukti bhw jika kita minat, kita akan segera melakukan sesuatu.

Tiada ulasan: