Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Ogos 28, 2010

Puasa Di Arab Saudi

saya tidak pernah menjejak kaki di tanah arab. tetapi saya ada impian utk ke sana pada satu masa nanti. saya hanya berpeluang melihat negara arab melalui tv dan membaca melalui buku2 dan majalah2 shj.

selain drpd itu, saya mengetahui kehidupan di negara arab melalui berita dan cerita drpd saudara dan sahabat. sekarang ada seorang pkcik yg bekerja di abu dhabi. dua orang sepupu sedang belajar di mesir. dan terdapat saudara yg telah lama menetap di arab saudi. moyang saya pernah belajar di sana pada awal kurun yg lepas.

seorang saudara yg pernah bekerja di riyadh menceritakan pengalaman berpuasa di sana. maaf jika ini perkongsian ulangan. pak arab masuk kerja pada jam 10pagi dan balik kerja pada jam 3ptg di bulan puasa. mereka akan tidur selepas subuh. selepas berbuka, suasan di sana spt pada siang hari di bulan2 bukan bulan puasa. meriah.

ramai dikalangan kita yg akan berpuasa di arab saudi pada bulan puasa. saya ada saudara yg berpuasa selama seminggu ke sepuluh hari di arab pd setiap ramadan. ada beberapa sahabat yg berada di sana sekarang. selagi saya tidak mengalami puasa di arab, saya tidak dapat berkongsi nikmatnya. insyaallah, satu masa nanti.

Tiada ulasan: