Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Ogos 24, 2010

Zakat Pendapatan

tadi selepas saya mesyuarat koperasi uitm, saya singgah ke unit zakat uitm. tapi sebelum sampai ke unit zakat, sempat bersalam2an dgn kawan lama. kawan saya kenal drpd 1987 di itm. beliau kawan yg saya jumpa di pulau pangkor semasa saya berbengkel utk hep.

di unit zakat ada beberapa pelajar sedang menguruskan zakat utk diri mereka (kot?). setelah selesai urusan pelajar2 tadi, pegawai datng melayan saya. saya maklumkan saya ingin tambah potongan zakat pendapatan bulan. setelah disemak potongan semasa, nilai cadangan potongan baru, saya bersetuju utk nilai potongan zakat pendapatan bermula oktober 2010. sebabnya, andaian saya, gaji utk september akan keluar sebelum hari raya puasa.

setelah selasai urusan zakat saya kembali ke pejabat. tapi dlm perjalanan ke pejabat saya teringat bhw saya hendak bayar zakat fitrah juga tadi. terlupa pulak semasa di unit zakat. insyaallah, esok kot.

Tiada ulasan: