Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 19, 2010

Memegang Jawatan Baru

apabila bos tanya ' siapa boleh jadi no2?', saya tak tahu nak jawab. takkan saya nak jawab 'saya'. lagipun sepatutnya saya berjumpa utk mendapat nasihat, bukannya pangkat.

saya tidak faham adakah soalan bos adalah 'hint' kpd saya (perasanla ni). ataupun memang ingin jawapan dan cadangan drpd saya. sori bos. dlm cadangan saya berjumpa dgn bos, tiada jawatan utk no.2. saya turut mencadangkan jawatan saya dikosongkan. sebab bukan tugas hakiki saya.

memang penat jadi bos.memang ramai yg minat nak jadi bos.dan ramai juga yg takminat jadi bos. penat. ini jelas kelihatan di raut muka bos saya. setiap hari drpd pagi sehingga keluar balik ke rumah,masa bos amat padat. dan jika kita sedar,jawatan sbg bos bukan hakiki. ianya adalah tertakluk kpd tempoh lantikan.

dan diingatkan, yg dah lama pegng jawatan eloklah berehat. bagi peluang utk muka baru ambilalih. kita perlukan anginbaru utk ubah organisasi kpd tahap lebih baik.

Tiada ulasan: