Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Ogos 22, 2010

Beriani

nasi beriani selalunya jarang2 dimakan di rumah saya. kebiasaannya dimakan pada hari jumaat. dan ianya akan dibeli oleh adik saya. beliau suka makan nasi beriani.

pada bulan ramadan kali ini, hampir tiap2 hari kami makan nasi beriani. berbuka dgn nasi beriani. ataupun macam nasi beriani spt nasi minyak. selalunya saya beli daripada intekma resort. satu bungkus rm2.50. hari jumaat 20082010, ined mengadakan kelas memasak nasi beriani ayam. walau pun saya cuti pada hari itu, staf saya telah menghantar 3bungkus ke rumah saya. terima kasih.

selalunya pada bulan puasa berat saya 70kg. berat ideal bg saya. tapi sekarang masih 75kg walau pun pinggang terasa ramping sikit (perasan kot). adakah nasi beriani punca berat tidak turun kpd 70kg? dahulunya saya kurang makan nasi spt nasi minyak dan nasi beriani, senang sakit kepala. adakah nasi beriani dan nasi minyak ada mengeluarkan angin ke dlm badan setiap kali kita memakan nasi2 ini?

alhamdulillah, sekarang saya tidak lagi sakit kepala jika makan nasi minyak/beriani. tetapi saya perlu jaga kandungan gula dlm badan saya. gulalebih dlm darah, jadi gout, jadi kencing manis, kena angin ahmar, kena sakit jantung.

Tiada ulasan: