Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Ogos 23, 2010

Skim Cepat Kaya

ramai yg suka skim cepat kaya. ramai yg mudah terpengaruh dgn skim cepat kaya. dahulu ada satu tulis tentang satu skim. ada yg kata bukan sck. kemudian keluar dlm surat khabar bhw memang sah sck. bgmana yg terlibat? apa tindakan? sedikit dpt berjuta2. majoriti ternganga2.

sck ini mudah. bgmana nak banyak masa. bgmana nak cepat kaya dgn masa. jawapan saya, selesaikan tugas dgn cepat. buat awal2. contohnya kalau ada assignment, buat cepat2. kemudian tanya kpd pensyarah. jika ada pembetulan, buat segera. setelah selesai disemak, kita ada banyak masa utk buat benda lain.

sama juga persediaan utk peperiksaan. sekarang dah masuk minggu ke 7. kaalu kita mulakan ulangkaji drpd minggu pertama, masa kita utk berulang2kaji adalah banyak.kita kaya dgn masa utk perbaiki pengetahuan dan kefahaman kita. kalau kita tunggu 'last minute', jawapannya kita terasa tak cukup masa. kita akan rasa kita kemiskinan masa utk persediaan peperiksaan.

Tiada ulasan: