Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 19, 2010

Berbuka Puasa di Hotel

Kadar yg dikenakan utk berbuka di hotel bergantung kpd taraf hotel. kalau di restoran atau kedai makan pun sama juga, tertakluk kpd jenama tempat tersebut.

semalam saya diraikan oleh seorang kawan di sebuah hotel. pesan beliau 'makan banyak2 tau' (secara bergurau). saya cuba sedaya mungkin. tetapi hanya mampu makan lebih sedikit drpd makan di rumah. memanglah kalau dikira ikut harga makanan adalah tinggi kosnya. tetapi harga termasuk 'ambience' (bukan satu jenis masakan ya). dan saya lihat ramai juga yg berbuka drpd syarikat dan keluarga. mungkin juga lebih murah drpd membina ruang tambahan utk meraikan tetamu. dan di rumah pilihan terhad. terima kasih kpd kawan yg sudi meraikan saya.

alhamdulillah, pada setiap tahun saya akan ada berbuka di lusr rumah. sama ada dijemput orang atau saya menjemput orang lain atau saya menjemput saya sendiri. sekali lagi, terima kasih kpd yg sudi jemput saya semalam. juga kpd yg akan menjemput saya nanti. semoga anda akan sentiasa dimurahkan rezeki yg halal oleh Allah.

Tiada ulasan: