Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 26, 2010

Hidup Yang Berjaya

Sahabat2 saya ramai yg amat berjaya jika diukur drpd segi kekayaan material. mereka punya kereta besar, rumah besar dsbnya. ada yg berjaya drpd segi jawatan. mereka memegang jawatan tinggi di organisasi swasta. seorang drpdnya saya temui semasa uitm menandatangani mou dgn uem. ada yg berjaya dgn mendapat pangkat. seorang sahabat mendapat anugerah datuk bergelar kerana penglibatan melalui kebajikan.

kami bersetuju bhw kejayaan boleh diukur drpd pelbagai aspek. maka jika demikian, kita boleh andikan bhw kita semua telah mencapai kejayaan dlm hidup kita. dan yg seronoknya apabila mereka yg berjaya drpd segi material sudi berkongsi dgn kami yg kurang berjaya drpd segi material. contohnya, kami tadi telah diraikan oleh seorang sahabat dlm majlis berbuka puasa. sahabat tersebut juga telah pergi ke pejabat saya utk membawa saya ke hotel dlm keretanya yg besar. best juga naik kereta besar yg harganya lebih mahal drpd rumah saya duduki sekarang.

hidup yg berjaya bagi saya perlu dikongsi dgn mereka yg kurang berjaya. hari ini mungkin A berjaya. esok mungkin B pula yg berjaya. tidak kira siapa diantara kita yg berjaya ddrpd segi material, jangan lupa mereka yg serba kekurangan. tunaikanlah zakat fitrah dan pendapatan. sedekahlah kpd mereka yg rezekinya kurang drpd kita. amat besar pulangan diakhirat, terutama hasil drpd

Tiada ulasan: