Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Ogos 29, 2010

Jom Kaya Dgn Mudah

utk kaya dgn mudah sangat mudah. kita mesti ada niat nak kaya. tapi mestilah kaya secara halal. utk kaya secara halal mudah, mestilah Islam. maka ucaplah dua kalimah shahadah. dan kita boleh mula mengutip kekayaan setiap hari.

rukun Islam kedua adalah mendirikan solat. untuk solat mesti dlm wuduk. untuk ambil wuduk mudah aja, berniat untuk ambil wuduk. basuh muka kita. kemudian basuh kedua tangan kita sehingga ke siku. kemudian basahkan hujung rambut, kemudian basuh kedua kaki sehingga buku lali. utk lebih tepat dan jelas, lihatlah dlm buku panduan solat (ada gambar). jika kita berwuduk lima kali sehari,kita sebenarnya membersihkan diri kita secara fizikal 5x sehari.

saya terfikir, mungkin boleh dilakukan satu kajian kesan berwuduk kpd diri kita secara fisiologi. ada tak antara pelajar fsr yg berminat? jika kita berada dlm keadaan berwuduk, kita juga akan mendapat rahmat Allah spt dpt menenangkan diri kita yg sedang marah. jom kita berwuduk utk kita bersedia utk mendirikan solat.

Tiada ulasan: