Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 27, 2010

Jom Kaya

nak kaya mudah? nak elak miskin secara mudah? jom kita sama2 kaya.

islam itu mudah. ianya mudah utk kita kaya secara halal. rukun islam = 5, 1. dua kalimah shahadah, 2. dirikan solat, 3. tunaikan zakat, 4. puasa di bulan ramadan, 5. menunaikan haji. perkara ini ada dinyatakan oleh prof kamil dlm blognya.

bagi saya jika kita islam, kita telah mendapat nikmat Allah. maka kita telah mendapat rahmat Allah. ini adalah kekayaan kpd saya. dan utk jadi islam senang aje. tak perlu bayar yuran kemasukan. tak perlu cari kaki. ucaplah dua kalimah shahadah. 'tiada tuhan melainkan Allah, dan Muhammad itu rasulullah'. maka kita pun islam.

islam itu memudahkan kita menjadi kaya. sebagai muslim kita mendapat rahmat Allah. sebagai muslim,kita menpat nikmat drpd Allah. maka ucapkanlah dua kalimah shahadah pada setiaphari. apabila bangun drpd tidur, apabila hendak tidur. jom kaya secara halal.

Tiada ulasan: