Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 12, 2010

Khamis Muncul Lagi

Hari ini khamis 12 ogos 2011. bersamaan 2 ramadan 1431 ramadan. kalau ikut kalender gregorian, hari keempat dalam setiap minggu. kalau ikut kalender Islam, hari ke lima dalam Islam.

hari khamis akan menimbulkan sedikit kelamkabut kepada saya. mungkin juga kepada ramai lagi. menyediakan pakaian/baju batik utk dipakai penjawat awam pada setiap khamis. di siang hari bwarna yg dipilih seeloknya adalah berwarna terang. di malam hari seeloknya berwarna gelap. memang ada yg terlupa berbatik. atau sengaja lupa?

di negeri2 yg cuti hujung minggu pada hari jumaat, hari khamis waktu bekerja tamat lebih awal drpd biasa. ini untuk mengimbangkan dgn waktu untuk solat jumaat yang lebih drpd 1jam di negeri2 seperti selangor. jadi, kalau kita tidak biasa atau terlupa dan menelefon pejabat2 kerajaan di negeri2 seperti kelantan, terengganu dsbnya pada jam 4petang, kemungkinan besar pejabat telah pun kosong. pstaf2 dah balik, ebrsedia untuk menerima malam jumaat dan hari jumaat yg dimuliakan.

Tiada ulasan: