Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 20, 2010

Masa Yang Tinggal

Ramadan 1431h hanya tinggal 20hari aje lagi (jika syawal bermula setelah 30ramadan). jika umur saya panjang, insyaallah ada 6 bulan lagi sebelum berusia yg baru. tempoh memegang jawatan yg dipegang sekarang tinggal 9bulan lagi. jika bos setuju, tinggal 4bulan aje lagi.

masa yg tinggal utk kita perlu dibandingkan dgn masa yg telah berlalu. masa yg berlalu kita kaji. kita ambil iktibar kebaikan dan kelemahan kita pada masa yg lalu. yg lemah kita baiki supaya jadi baik. yg baik kita jadi lebih baik di masa yg tinggal utk kita.

mereka yg pergi meninggalkan kita adalah peringatan kpd kita. tiada yg abadi dan kekal di dunia ini kecuali Allah. jika kita kasihkan manusia, mereka akan pergi dan tinggalkan kita. kita merancang, Allah tentukan. maka kasihlah Allah. beribadahlah kpdNya. ramadan adalah bulan yg amat baik utk melakukan ibadah kpdNya. jangan lupa solar. berzakatlah, jangan hanya zakat fitrah.

'demi masa, sesungguhnya manusia itu dlm kerugian. kecuali mereka yg beriman dan beramal soleh, dan berpesan2 dgn kebenaran serta berpesan2 dgn sabar.' surah al-asr

Tiada ulasan: