Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 12, 2010

Mesyuarat dan Tanggungjawab

Komunikasi di dalam organisasi di antara warga organisasi adalah penting utk sampaikan maklumat. antara maklumat disampaikan adalah arah tuju, pencapaian dan semakan kerja, swot analisis dsbnya.

saya terlibat dgn mesyuarat pengurusan jabatan saya selaku seorang ketua unit. sebelum mesyuarat pengurusan, saya akan bermesyuarat dgn staf saya berkaitan isu2 , pencapaian dan rancanagn unit. ini akan dibentangkan di mesyuarat pengurusan. selepas mesyuarat, saya akan bermesyuarat dgn staf saya utk disebarkan maklumat umum dan berkaitan unit. saya juga akan cuba adakan mesyuarat awal mingguan dan hujung mingguan bersama staf utk perancangan dan semakan.

saya cuba adakan juga mesyuarat dgn persatuan pelajar dimana saya adalah penasihat. setakat ini, yang kerap berjumpa adalah peers. komunikasi dgn pelajar lebih banyak melalui sms dan fb. adakalanya saya masukkan maklumat utk makluman melalui blog saya.

masalah berlaku apabila tiada komunikasi atau salahfaham berkaitan komunikasi. maka komunikasi amatlah penting utk kecemerlangan sesebuah organisasi. baik dan buruk perlu dibincangkan utk ditambahbaik atau dicegah daripada berlaku.

Tiada ulasan: