Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 19, 2010

Seminar SR221 1908201

petang tadi saya hadir utk ceramah 'Burnout and Demographic factors'. saya telah dijemput oleh pelajar sr221 sem4. audiens adalah pelajar sr221 yg mengambil kursus 'sport seminar' pada semester ini.

memang topik 'burnout' adalah topik kegemaran saya. burnout boleh berpunca drpd bos kita. itu kata saya kpd pelajar. dan motivasi juga boleh berpunca drpd bos kita. antara punca utama adalah berkaitan komunikasi, 1. 'miscommunication', 2. 'no communication'. dan saya kongsi dgn pelajar kumpulan ini antara cara2 mengurangkan stres negatif iaitu, 1. membebel, 2. menangis utk meluahkan perasaan yg terbuku.

walau pun pada asalnya iaitu permulaan ceramah saya berasa penat, alhamdulillah, semakin lama ceramah berjalan, tenaga saya semakin bertambah. saya lihat para pelajar pun sama juga. jika pada awalnya layu, pada penghujungnya mereka sangat bersemangat. ataupun mungkin sebab semakin hampir utk amsa berbuka puasa? hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

Tiada ulasan: