Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Ogos 25, 2010

Skim Cepat Kaya 2

Skim ini mudah aje. tapi mesti ada 2 kaki. kalau tak ada 2kaki, masih sah, tetapi kurang (?) pulangannya. perlua ada minima seorang yg ikut kita.

skim ini adalah skim solat berjemaah. kita boleh jadi pemimpin atau pengikut. ganjarannya 27x ganda drpd solat seorang diri. cara pun senang. kalau kita nak solat, cuba dptkan seorang lagi utk solat bersama. tak perlu berebut siapa perlu di atas atau di bawah. sebab yg penting siapa berdiri di depan dan ada di sisi dan dibelakang sedikit. kalau kita dah mula solat seorang diri, doakan dan harap2lah ada yg akan datang jadi makmum kita. ataupun kalau dah ada yg solat awal drpd kita, kita ikut dia dgn kita sbg makmum.

ada juga syarat lain. tapi tak susah. pastikan yg solat dan akan solat adalah muslim. pastikan utk lelaki jadi makmum, mesti lelaki jadi imam. untuk perempuan jadi imam, mesti perempuan jadi makmum. imam lelaki boelh ada makmum perempuan. pastikan imam akan tamat solatnya lebih cepat drpd kita yg jadi makmum.

amacam? ada yg berminat dgn sck ni? tak perlu hubungi saya. jika was2, hubungi mereka yg lebih arif tentang Islam spt imam di surau/masjid, ustaz/ustazah. BNM dan SC tak boleh tangkap dan kata kita salah drpd segi undang2 dunia.

Tiada ulasan: